SEO: en billig måde at markedsføre sig på som virksomhed

Mange har måske ikke hørt om SEO før, men selve ordet står for “Search Engine optimization” hvilket betyder at man får optimeret hjemmesider til søgemaskiner som google. Ligemeget hvilket produkt, som bliver solgt, så kan SEO hjælpe dig med at blive eksponeret, eftersom det er indbegrebet af søgemaskineoptimering.

En af de vigtigste faktorer for at få en god søgemaskineoptimering er “Backlinks”. Dette går i bund og grund ud på at man får omtale fra et andet sted på nettet – og her gælder det om at få så meget omtale som muligt, altså jo flere backlinks desto bedre!
Backlinks betyder nemlig det samme som anbefalinger, og jo flere anbefalinger, jo bedre placering får man på søgemaskinerne! Her er det vigtigt at disse linksindeholder en vis kvalitet samt difference, således at søgemaskinen ikke kan en sammenhæng – og hvis dette sker, så vil anbefalingerne miste værdi.

Hvorfor vælge SEO fremfor en reklame eller brochure?

SEO er en billig løsning i forhold til andre former for markedsføring, så det er en ekstrem attraktiv løsning for virksomheder med en lille kapital. Her ser man ofte nystartede virksomheder, som gerne vil øge sit salg, bruge SEO. Eftersom det er en søgemaskineoptimering, så vil man ikke opleve decideret bannere eller reklamer på diverse hjemmesider, men man vil derimod opleve at man kommer højere op i søgemaskinerne, når man søger på specifikke keywords.

Derfor er en billig SEO løsning ofte bedre i selv om at man ikke bliver direkte eksponeret, men derimod får en indirekte eksponering når folk søger på ens produkter. Således er det vigtigt, hvis man for eksempel handler med græsslåmaskiner, at når en muligvis kunde søger på “græsslåmaskine” på google, at ens produkt kommer så højt op som muligt. Jo højere man er i søgningen, desto større chance er der for kunden køber produktet!